MusicPlaylistRingtones
Music Playlist at MixPod.com

mexico -

Fortfarande sjuk

Alltså.

Det känns inte jättemotiverande att leva just nu, trots alvedon så bankar mitt huvud.
Denna morgon har jag ätit rå vitlök och druckit te med honung och färskpressad citron -inte ett tjut bättre.
Allt började i måndags med lite halsont och sen på natten kom den besvärliga feberfrossan, så påtaglig att jag trodde jag skulle gå under. T-shirten jag sov i kunde man bokstavligt talat vrida ur.
Jag är så trött på att vara sjuk.
Är trött på att ha hundra saker inbokade att man hamnar efter med hästlängder bara på en dag som sängliggandes.
Är jävligt trött på att inte ha råd att vara sjuk. Tid är pengar just nu. Pengar som jag är i stort behöv av för att kunna resa till vintern.

B.L.Ä.

Jag är trött på att sitta vid datorn och jag är trött på att kolla på film och jag är trött på hur ostädat och äckligt jag har det och jag är trött på att vara trött och jag är trött på att gnälla om det.


Dagen till ära ska jag bara ägna åt att bli frisk helt enkelt.
Jag kommer troligtvis äta cheezeballs i min säng ikväll fastän jag egentligen inte vill..
datorn kommer jag säkerligen inte att stänga av heller, jag hatar den. Jag hatar att min dator har makt över mig.
Hur gick detta till egentligen?
Alicia - ali - alleballe - en stark kvinna som inte tillåter sig att bli underordnad av sin partner, har nu blivit tagen i besittnig av en dator?!
(SIN dator, för att hävda min äganderätt)
Jag vet inte hur jag ska hantera detta.
Har dessutom massor av saker som behöver göras, som prioriteras bort. (som jag iofs borde vara skonad från just nu eftersom jag är sjuuuuk)

Inte heller är jag vidare väsrt bra på att blogga.
Har egentligen inte fattat vitsen med det.
Jag skriver ju redan dagbok - för hand.

Kanske att det är lite lättare att bara trycka på en knapp än att ta upp en penna och omsorgsfullt klutta ner lite bokstäver. Internet har oss runt sitt lillfinger.
Dock har jag hört det ryktas om hur vår lilla värd börjar ta avstånd från teknologin. Vet inte om jag tror på detta rykte.. att vi människor har gått för långt genom att vara sociala via internet istället för irl.
Kan ju visserligen ligga något i detta (jag vet att det gör det.. såklart).
Igår hade jag tillexempel en lite skype-session tillsammans med två av mina barndomskompisar Moa och Lina.
Dom bor i götet och jag bor i floda. Vi hängde via nätet och jag gillade det.
Dock vill jag inte glömma bort hur man hänger på riktigt,,, det vore skumt!!

Jaja, tjatar gör jag ju, det sa alltid Zusette "Sluta tjata nu".
Så det är väl dags att kolla facebook eller nått..

Kysspussochsånt /ali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback